Na 2. međunarodnom sajmu robe široke potrošnje NR Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope (CEEC) u Ningbou Srbija se, u okviru Nacionalnog paviljona, predstavlja proizvodima 18 kompanija – među kojima su vina i pića, organski proizvodi, džemovi i namazi, suvo voće, dijetetski suplementi, jestiva ulja, kao i hrana i kozmetika za kućne ljubimce.
Sajam traje do 11. juna, a promociju proizvodnog i izvoznog potencijala Srbije organizuju Privredna komora Srbije (PKS) i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomuinikacija.
I pored otežanih uslova zbog pandemije COVID 19, i nemogućnosti učešća predstavnika kompanija, kineski partneri imaju priliku da se upoznaju sa proizvodima i ukusima Srbije, rekla je Jelena Grubor Stefanović, direktorka predstavništva PKS u NR Kini.
CEEC Ekspo sastoji se iz tri segmenta, izložbe zemalja Centralne i Istočne Evrope, međunarodne izložbe robe široke potrošnje i stalne izložbe uvoznih proizvoda. Održava se na 200.000 kvadratnih metara, uz 2.000 izlagača i više od 6.000 poslovnih partnera i kupaca.
Vlada NR Kine, sa ciljem unapređenja trgovinske i ekonomske saradnje Kine i 17 zemalja Centralne i Istočne Evrope, odredila je grad Ningbo kao platfomu za promociju robne razmene i ekonomske saradnje u skoro svim oblastima privrede. Grad Ningbo namerava da uveze robu u vrednosti od 10 milijardi dolara iz zemalja Centralne i Istočne Evrope, što je velika šansa za kompanije iz Srbije, ističe Grubor Stefanović.
Ambasada Srbije u NR Kini, Generalni konzulat u Šangaju u saradnji sa predstavništvom PKS u NR Kini zajednički su učestvovali u svim propratnim događajima i manifestacijama organizovanim u okviru ovoga velikog međunarodnog skupa.
Verujemo da ćemo zajedničkim aktivnostima uspeti da predstavimo što više srpskih kvalitetnih proizvoda tržištu NR Kine i da će oni postati izbor kineskih potrošača prilikom kupovine, navodi Grubor Stefanović.